Dodany: 2010-09-15 13:52:40

Pasek rozrządu jest bardzo ważnym elementem silnika, który wprowadza w ruch wałki rozrządu a te z kolei napędzają popychacze i zawory. Wymiana paska jest istotna gdyż ewentualne szkody, które może spowodować jego pęknięcie są bardzo poważne. Zaczynają się zwykle remontem głowicy a kończą na gruntownym remoncie całego silnika.


Upływający czas eksploatacji samochodu sprawia, że pasek pracuje w coraz trudniejszych warunkach i szybko zużywa się, dlatego istotne jest niedopuszczenie do jego przerwania.

Wymieniając pasek rozrządu najczęściej musimy wymienić także dodatkowe części takie jak: rolka napinająca, rolka prowadząca, uszczelniacze wałków rozrządu i wałka korbowego.

Termin wymiany paska rozrządu przewiduje początkowo producent. W starszych modelach samochodów, tak jak w przypadku innych części, polecamy wymianę po zakupie auta. Następną wymianę należy przeprowadzić po ok 90 tys. przejechanych kilometrów. Nie jest to jednak ostateczny wyznacznik. Po kolejnych 5 latach użytkowania auta, nawet jeżeli nie przejedziemy 90 tys., musimy niezwłocznie wymienić pasek.

Dodaj nowy komentarz do artykułu Wymiana rozrządu
Nick: